האסון במיאמי: הנשיא ביידן הכריז על מצב חירום בפלורידה

    שלמה ריזל No Comments on האסון במיאמי: הנשיא ביידן הכריז על מצב חירום בפלורידה

    נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הכריז על מצב חירום בפלורידה בעקבות אסון קריסת הבניין במיאמי. עד כה אותרו בין ההריסות שלושה הרוגים ו-37 בני אדם חולצו. עדיין ישנם למעלה ממאה נעדרים מתוכם יהודים רבים

    הבנין שקרס בשכונת סופרסייד צילום: מוישלה גוטמן
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קריסת הבניין במיאמי: נשיא ארצות-הברית, ג'ו ביידן הכריז על מצב חירום בפלורידה בעקבות אסון קריסת הבניין במיאמי, ביידן הורה על מתן סיוע פדרלי במאמצי החילוץ. הבית הלבן הודיע הבוקר: "פעולתו של הנשיא מסמיכה את המשרד לביטחון פנים, הסוכנות הפדרלית לניהול חירום לתאם את כל מאמצי הסיוע באסון".

    עד כה אותרו בין ההריסות שלושה הרוגים ושלושים ושבעה בני אדם חולצו. עדיין ישנם למעלה ממאה נעדרים מתוכם יהודים רבים.

    שר החוץ, יאיר לפיד שוחח אמש עם מאור אלבז, הקונסול הכללי במיאמי והתעדכן איתו במצב הפעולות בשטח עקב קריסת הבניין במיאמי. בנוסף שוחח עם ראש הקהילה היהודית במיאמי ג'ייקוב סולומון ושלח דרכו חיזוקים לקהילה היהודית במיאמי.

    השר הנחה את הנהלת משרד החוץ לעדכן אותו במצב בשטח באופן שוטף ולהעמיד לרשות הקונסוליה במיאמי את כל הנדרש כדי לטפל במצב.

    לפיד הוסיף: "אנשי משרד החוץ במיאמי ובארץ עושים ככל יכולתם על מנת לסייע לכוחות בשטח, לפצועים ולמשפחות. זה ארוע קשה ומורכב ויקח זמן לטפל בו, אנחנו עומדים לרשותם בכל סיוע שיזדקקו לו".

    הלילה פורסמו שמותיהם של שלושים וארבעה יהודים שמגדרים עדיין 'מנותקי קשר', רבים מהם חסידי חב"ד. שליח חב"ד במקום שלמה קטאן העריך כי לא נראה שמדובר בפיגוע.

    הרב קטאן שוחח אמש עם אבי מימרן במהדורה המרכזית וסיפר: "מדובר בשכונה יהודית מובהקת. הנס הוא שרוב היהודים נמצאים כעת בחופשה. הקריסה התרחשה בשעה 1:13, שעה שרוב הדיירים ישנים. מתוך 250 דירות, שליש בניין פשוט קרס. אנחנו מספקים אוכל ושתיה לחפ"ק ולכוחות ההצלה הרבים שנמצאים במקום".

    עוד סיפר קאטן: "בבנין קנו דירות הרבה יהודים בתקופה האחרונה. יש 21 נעדרים יהודים. החילוץ הוא איטי כרגע, בשל החשש מקריסת שאר חלקי הבנין. עדיין לא ידוע על סיבת הקריסה, ההשערה היא מבניה של בנין חדש בצמוד אליהם, שגרם לסדקים ולקריסה".

    כאמור, סיבת הקריסה של הבניין עדיין לא ברורה, כמו גם המספר המדויק של האנשים ששהו בו.

    כזכור, במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי קרס חלקית בנין מגורים ענק בשכונת סופרסייד הסמוכה למיאמי ביץ' בארה"ב. מדובר באזור חרדי מובהק. עשרות משפחות התגוררו באותו בנין בן ה-11 קומות. מדובר כאמור בבנין גדול ממדים של 130 דירות, מתוכן קרסו כ-60 דירות שהיו כל האגף הצפוני של הבנין.

    הרשויות בעיר הכריזו על אירוע רב נפגעים וכוחות גדולים של מכבי האש ויחידות חילוץ נשלחו לזירת האירוע.



    0 תגובות